Geoblog.pl    alatomek    Podróże    Chiny, Kambodża, Tajlandia    Największy Budda na świecie

Największy Budda na świecie

Chiny
Chiny, Leshan

Kilka dobrych godzin porannych spędzamy na znalezieniu najlepszej opcji lotniczej, po pierwsze do Guilin (w końcu znajdujemy lot w cenie biletu kolejowego), ale przede wszystkim wylotu z Chin.
Okazuje się, że żeby w ciągu trzech godzin znaleźć się w stolicy Kambodży trzeba wydać 350$. Przegięcie. Ostatecznie po przekalkulowaniu kosztów decydujemy się na lot do Bangkoku i tam a nie w Pnomm Penh spotkamy się z naszym kolegą Pawłem.
Po załatwieniu formalności z dworca Xinnanmen udajemy się do Leshanu (43Y) w celu obejrzenia wielkiego wyrytego w skale Buddy - mierzy on 71m i jest największy na świecie.
Z dworca w Leshan jedziemy taksówką pod samo wejście i za 'jedyne' 70Y wchodzimy do środka.
Pierwszy etap to stroma wspinaczka, by po kilku minutach znaleźć się prawie vis a vis głowy Buddy.
Widok w dół wywołuje gęsią skórkę. Będąc u góry warto udać się do znajdujących się tam świątyń, w których rozbrzmiewa buddyjska muzyka, palą się kadzidełka, składane są dary.
Rozmiar skalnego Buddy w pełni docenić można dopiero z dołu (schodząc stromymi, wąskimi schodami) stojąc u jego ogromnych stóp. Jest to widok iście majestatyczny, dla którego z pewnością warto było tu przyjechać.
W międzyczasie Chińczycy robią sobie z nami zdjęcia (pewnie przyjechali z głębokiej prowincji, nie mając do tej pory okazji zobaczenia Europejczyków:).
Wychodzimy wyjściem południowym mijając stragany z pamiątkami z pierwszymi nie nachalnymi w Chinach sprzedawcami, którzy zamiast nas zaczepiać ostro rżną w karty. Przed samym wyjściem mijamy piękny most, którego symetryczne odbicie w wodzie sprawia, że wygląda on urzekająco i yhmmm... romantycznie.
Stamtąd za kilka juanów udajemy się, po raz pierwszy w Chinach, rykszą na miejsce odjazdu autobusów do Chengdu. Jesteśmy pełni uznania w szczególności dla siły mięśni kobiety koło 50-tki, która wiozła mnie i Janka. (t)