Geoblog.pl    alatomek    Podróże    Indie    Podsumowanie

Podsumowanie

Polska, Chorzów

Podczas naszego pobytu w Kambodży poznaliśmy Adama, który spędził w Indiach 7 miesięcy. Gdy tylko rozmawialiśmy o podróżach, on częstował nas długimi opowieściami o Indiach, dosłownie każdy temat kończył się jego tyradą nt. tego kraju. Dopiero teraz dowiedzieliśmy się dlaczego…

Podróżowanie po Indiach odciska piętno na twoich zmysłach i emocjach. Bez względu na to, czy je pokochasz, czy znienawidzisz, nigdy nie zapomnisz, że tam byłeś.
PRAWDOPODOBNYM jest, że ktoś, kogo pierwszą egzotyczną podróżą będą Indie, zmęczony nimi, nie będzie miał ochoty, by jeszcze gdziekolwiek jechać.
WYSOCE PRAWDOPODOBNYM jest, że taka osoba zakocha się w nich i ogarnie ją chęć odkrywania innych krajów.
W tym przypadku PEWNYM jest, że już raczej nic i nigdzie nie będzie go w stanie zaskoczyć, bo…

Indie są wszystkim. Tu jest wszystko – egzotyczne jedzenie i egzotyczne choroby, plaże i góry, pustynia i dżungla, piękne zabytki i dzielnice biedy, bogata kultura, ciekawscy, pomocni ludzie… można by wymieniać bez końca. Pobyt tu jest w stanie spełnić oczekiwania każdego podróżnika/turysty.

W nas pozostawił wrażenia ambiwalentne. W różnej kolejności przeplatały się ze sobą uczucia podziwu, irytacji, zaintrygowania i zmęczenia. Gdy wyjeżdżaliśmy, byliśmy szczęśliwi, że w końcu się stamtąd wydostajemy. Jednak już kilka dni po powrocie zaczęliśmy odczuwać lekką tęsknotę a chęć powrotu przytłoczyła wszystkie negatywne rzeczy, które nas tam spotkały. Obecnie nie wyobrażamy sobie, by spędzić resztę naszego życia bez kolejnych wizyt w Indiach… (T)